Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ керівника
апарату Яготинського
районного суду
02.08.2016 р. № 7/од
ПОЛОЖЕННЯ
про службу управління персоналом
Яготинського районного суду Київської області
І. Загальні положення
1. У Яготинському районному суді Київської області (далі – державний орган) обов»язки служби управління персоналом покладаються наказом керівника державної служби на одного з державних службовців цього ж суду (далі – служба управління персоналом).
2. Служба управління персоналом прямо підпорядковується керівнику державної служби в Яготинському районному суді Київської області (далі – керівник державної служби).
3. У своїй діяльності служба управління персоналом керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про державну службу» та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, цим положенням, іншими нормативно-правовими актами.
4. Положення про службу управління персоналом розробляється на основі Типового положення та затверджується керівником державного органу.
ІІ. Основні завдання, функції та права служби управління персоналом
1. Основними завданнями служби управління персоналом є:
1) реалізація державної політики з питань управління персоналом у державному органі;
2) забезпечення здійснення керівником державної служби своїх повноважень з питань управління персоналом;
3) забезпечення організаційного розвитку державного органу;
4) добір персоналу державного органу;
5) прогнозування розвитку персоналу, заохочення працівників до службової кар’єри, підвищення рівня їх професійної компетентності;
6) здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту;
7) документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення.
2. Служба управління персоналом відповідно до покладених на неї завдань:
1) організовує роботу щодо розробки структури державного органу;
2) розробляє і бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, що стосуються питань управління персоналом, трудових відносин та державної служби;
3) вносить пропозиції керівнику державної служби з питань удосконалення управління персоналом та кадрового менеджменту;
4) здійснює аналітично-консультативне забезпечення роботи керівника державної служби з питань управління персоналом;
5) контролює розроблення посадових інструкцій державних службовців державного органу, які затверджує керівник державної служби, а також переглядає їх на відповідність встановленим законодавством вимогам;
6) проводить роботу щодо створення сприятливого організаційного та психологічного клімату, формування корпоративної культури у колективі, розв’язання конфліктних ситуацій;
7) вивчає потребу в персоналі на вакантні посади в державному органі та вносить відповідні пропозиції керівнику державної служби;
8) приймає документи від кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» та «В», проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам, повідомляє кандидатів про результати такої перевірки та подає їх на розгляд конкурсної комісії, здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору;
9) розробляє спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В»;
10) надсилає кандидатам на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» та «В» письмові повідомлення про результати конкурсу;
11) за дорученням керівника державної служби перевіряє дотримання вимог законодавства про працю та державну службу, правил внутрішнього службового розпорядку в державному органі;
12) разом з іншими структурними підрозділами державного органу:
організовує роботу щодо розробки положень про структурні підрозділи;
опрацьовує штатний розпис державного органу;
спільно з бухгалтерською службою організовує роботу щодо мотивації персоналу державного органу;
забезпечує планування службової кар’єри, планомірне заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі з урахуванням професійної компетентності та сумлінного виконання своїх посадових обов’язків;
організовує роботу щодо стажування державних службовців та молоді;
13) організовує проведення внутрішніх навчань державних службовців апарату державного органу;
14) здійснює планування професійного навчання державних службовців державного органу;
15) узагальнює потреби державних службовців у підготовці, спеціалізації та підвищенні кваліфікації і вносить відповідні пропозиції керівнику державної служби;
16) разом із державним службовцем складає індивідуальну програму підвищення рівня професійної компетентності за результатами оцінювання його службової діяльності;
17) веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань;
18) аналізує кількісний та якісний склад державних службовців;
19) надає консультативну допомогу з питань управління персоналом керівникам структурних підрозділів державного органу;
20) обчислює стаж роботи та державної служби;
21) здійснює контроль за додержанням законодавства про державну службу, про працю та станом управління персоналом у державному органі;
23) розглядає пропозиції та готує документи щодо заохочення та нагородження персоналу державними нагородами, відомчими заохочувальними відзнаками, веде відповідний облік;
24) організовує складення Присяги державного службовця особою, яка вперше вступає на державну службу, оформляє документи про присвоєння відповідних рангів державним службовцям;
25) ознайомлює державних службовців з правилами внутрішнього службового розпорядку державного органу, посадовими інструкціями та іншими документами з проставленням ними підписів та дати ознайомлення;
26) оформляє і видає державному службовцю службове посвідчення;
27) забезпечує підготовку матеріалів щодо призначення на посади та звільнення персоналу державного органу;
28) здійснює контроль за встановленням надбавок за вислугу років;
29) формує графік відпусток персоналу державного органу, готує проекти актів щодо надання відпусток персоналу, контролює їх подання та веде облік;
30) здійснює роботу, пов’язану із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок та особових справ (особових карток) працівників державного органу;
31) оформляє і видає довідки з місця роботи працівника;
32) опрацьовує листки тимчасової непрацездатності;
33) у межах компетенції готує розпорядчі документи про відрядження персоналу державного органу;
34) готує у межах компетенції документи щодо призначення пенсій персоналу державного органу;
35) забезпечує видачу у встановленому порядку звільненій особі копії акта про звільнення, належно оформленої трудової книжки;
36) у межах компетенції проводить роботу щодо укладання, продовження строку дії, розірвання контрактів, трудових угод , а також бере участь у здійсненні заходів з перевірки виконання умов контрактів, угод у порядку, встановленому законодавством;
37) здійснює організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями відомостей про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік до служби управління персоналу, якщо ці функції не покладені на інші підрозділи;
38) забезпечує організацію проведення спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад в державному органі, якщо ці функції не покладені на інші підрозділи;
39) забезпечує організацію проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», готує довідку про її результати, якщо ці функції не покладено на інший підрозділ;
40) здійснює облік військовозобов’язаних і призовників та бронювання військовозобов’язаних в державному органі, забезпечує контроль за станом військового обліку військовозобов’язаних і призовників в підпорядкованих організаціях, якщо ці функції не покладено на інший підрозділ;
41) розглядає звернення громадян, підприємств, установ та організацій, посадових осіб, запити та звернення народних депутатів, запити на інформацію з питань управління персоналом;
42) проводить іншу роботу, пов’язану із застосуванням законодавства про працю та державну службу.
3. Служба управління персоналом має право:
1) спільно з іншими структурними підрозділами перевіряти і контролювати дотримання правил внутрішнього службового розпорядку, вимог законодавства про працю та державну службу в державному органі та здійснювати контроль за додержанням законодавства про працю у підпорядкованих організаціях;
2) взаємодіяти зі структурними підрозділами державного органу та органами місцевого самоврядування з питань, що належать до її компетенції;
3) одержувати у встановленому законодавством порядку від посадових осіб та іншого персоналу державного органу інформацію, матеріали та пояснення (у тому числі письмові), необхідні для здійснення покладених на неї завдань;
4) за погодженням з керівником державної служби брати участь у конференціях, семінарах, нарадах та інших заходах з питань управління персоналом та організаційного розвитку;
5) на обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на неї повноважень;
6) за дорученням керівника державної служби представляти державний орган в інших органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до її компетенції.
4. Покладення на службу управління персоналом завдань, не передбачених цим положенням, і таких, що не стосуються питань управління персоналом, організаційного розвитку та державної служби, не допускається.
ІІІ. Спеціаліст служби управління персоналом
1. Спеціаліст служби управління персоналом державного органу призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби.
2. На посаду керівника служби управління персоналом у державному органі призначається особа, яка відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про державну службу».
3. Спеціаліст служби управління персоналом:
1) організовує планування роботи служби управління персоналом у державному органі та забезпечує виконання покладених на неї завдань і функцій;
2) забезпечує планування службової кар’єри державних службовців;
3) забезпечує планування навчання персоналу державного органу;
4) вносить керівнику державної служби пропозиції щодо штатної чисельності, структури та штатного розпису державного органу, призначення, звільнення з посади, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників державного органу;
5) визначає розподіл обов’язків між працівниками служби управління персоналом, координує та контролює їх діяльність;
6) організовує та скликає наради з питань, що належать до компетенції служби управління персоналом;
7) підписує акт передачі справ і майна, у разі звільнення державного службовця з посади чи переведення на іншу посаду, разом з уповноваженою особою та державним службовцем, який звільняється;
8) здійснює інші функції, передбачені законодавством.