Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
СТРУКТУРА
та штатна чисельність апарату
Яготинського районного суду Київської області
№ з/п |
Назва структурного підрозділу та посад |
Кількість штатних одиниць |
1 |
Керівник апарату |
1 |
2 |
Заступник керівника апарату |
1 |
3 |
Помічник голови суду |
1 |
4 |
Помічник судді |
3 |
5 |
Консультант |
1 |
6 |
Головний спеціаліст |
1 |
7 |
Судовий розпорядник |
1 |
8 |
Прибиральниця |
1 |
9 |
Опалювач |
1 |
|
Канцелярія |
|
10 |
Старший секретар суду |
1 |
11 |
Секретар судових засідань |
4 |
12 |
Секретар суду |
2 |
13 |
Архіваріус |
1 |
|
Загалом штатна чисельність працівників апарату Яготинського районного суду Київської області |
19 |
Керівник апарату Яготинського
Районного суду київської області В.І. Селедцова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом керівника апарату
Яготинського районного суду
Київської області від 28.12.2011 р.
№ 118
ПОЛОЖЕННЯ
про архівний підрозділ Яготинського районного суду
Київської області
1. Згідно з Законом України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" в Яготинському районному суді Київської області створюєть архівніий підрозділи для зберігання архівних документів, що утворились за час його діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів
громадян.
2. Архівний підрозділ є самостійною структурною частиною та входить до складу служби діловодства (канцелярії ) Яготинського районного суду Київської області.
3. У своїй діяльності архівний підрозділ керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативними актами та цим положенням.
З питань організації та методики ведення архівної справи архівний підрозділ керується Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затверденої наказом ДСА України № 168 від 15.12.2011 року.
4. Архівний підрозділ працює відповідно до річного плану, який затверджує керівник апарату суду , і звітує перед ним про проведену роботу.
5. Коло службових обов'язків архіваріуса підрозділу визначається посадовими інструкціями, які затверджує керівник апарату суду.
6. Основними завданнями архівного підрозділу є:
- приймання від служби діловодства суду та зберігання архівних документів з різними видами носіїв інформації;
- контроль разом зі службою діловодства стану зберігання та правильності оформлення документів у структурних підрозділах суду;
- участь у складанні та погодженні зведеної номенклатури справ районного суду , перевіряння відповідності формування документів у справи затвердженій номенклатурі;
- проведення попередньої експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, складання та подання на розгляд експертної комісії суду проектів описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, описів справ з особового складу працівників суду та актів про вилучення для знищення документів, термін зберігання, яких закінчився;
- створення та вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;
- організація в установленому порядку користування архівними документами, видавання архівних довідок, копій, витягів з документів юридичним особам і громадянам;
- участь у заходах з підвищення фахової кваліфікації працівників районного суду , які відповідають за роботу з документами.
7. Для виконання покладених на архівний підрозділ завдань йому надається право:
- вимагати від структурних підрозділів районного суду передання на зберігання документів, оформлених згідно з чинним законодавством;
- повертати структурним підрозділам на доопрацювання документи, оформлені з порушенням встановлених вимог;
- давати структурним підрозділам організації рекомендації з питань, що входять до компетенції архівного підрозділу;
- запитувати від структурних підрозділів організації відомості, необхідні для роботи;
- інформувати керівництво районного суду про стан роботи з документами та вносити пропозиції щодо її поліпшення;
- брати участь у оперативних нарах, зборах працівників районного суду , в разі розгляду на них питань роботи з документами.
8. На посаду архіваріуса архівного підрозділу призначається особа, яка має повну загальну освіту, без вимог до стажу роботи.
Архіваріус архівного підрозділу призначається на посаду і звільняється з посади керівником апрату суду .
Порядок взаємодії архіваріуса архівного підрозділу з іншими структурними підрозділами районного суду визначається посадовою інструкцієї.
9. До складу документів архівного підрозділу входять:
- закінчені у поточному діловодстві документи з паперовою основою, тривалого (понад 10 років) зберігання, створені структурними підрозділами районного суду;
- науково-технічна, кінофотофоновідеодокументація, електронні документи, створені районним судом або одержані ним на законних підставах;
- особові архівні фонди працівників районного суду;
- друковані видання, що доповнюють архівні документи і необхідні для науково-методичної та інформаційно-довідкової роботи архівного підрозділу районного суду;
- довідковий та обліковий апарат до архівних документів.
Документи з кожним видом носіїв інформації повинні зберігатися в архівному підрозділі районного окремо.
10. Документи з паперовими носіями інформації передаються із структурних підрозділів районного суду до архівного підрозділу в упорядкованому стані за описами .
Науково-технічна та електронна документація передається до архівного підрозділу районного одразу після затвердження у порядку, встановленому державними стандартами України.
Кіно-, фото-, фоно-, відеодокументація передається до архівного підрозділу організації одразу після завершення її виробництва.
11. Установлюються такі граничні строки тимчасового зберігання документів в архівному підрозділі районного суду :
для внутрішніх докуметів- 15 років;
для документів з особового складу, судових справ - 75 років;
для науково-технічної документації - 25 років;
для фотодокументів, звукозаписів і відеозаписів - 3 роки після закінчення їх виробництва або виходу у світ;
для електронних документів - 5 років після виготовлення.
Строки тимчасового зберігання документів у архівному підрозділі районного суду можуть бути змінені з дозволу державної архівної установи, до якої зазначені документи надходять на постійне зберігання.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом керівника
апарату суду № 77 від 12.08.2011 р.
ПОЛОЖЕННЯ
про службу судових розпорядників Яготинського районного суду
Київської області та організацію її діяльності
Положення про службу судових розпорядників та організацію її діяльності (далі – Положення) розроблено відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів", Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінально-процесуального кодексу України, Положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 22 жовтня 2010 року № 12, та визначає порядок створення і організації діяльності служби судових розпорядників.
1. Загальні положення
1.1. У Яготинському районному суду Київської області діє служба судових розпорядників (далі – служба), організаційне забезпечення діяльності якої здійснює Державна судова адміністрація України (далі – ДСА України) та її територіальні управління (далі – територіальні управління).
1.2. У своїй діяльності служба керується Конституцією України, Цивільним процесуальним кодексом України, Кодексом адміністративного судочинства України, Господарським процесуальним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Кримінально-процесуальним кодексом України, наказами ДСА України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
2. Організація роботи служби
2.1. Служба утворюється та діє в судах загальної юрисдикції для забезпечення додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил, виконання ними розпоряджень головуючого в судовому засіданні.
2.2. Служба підпорядковуються голові та керівнику апарату суду.
2.3. До складу служби входять старші судові розпорядники та судові розпорядники. Очолює службу її керівник.
2.4. Служба є структурним підрозділом (сектором, відділом) апарату суду.
2.5. В апаратах місцевих судів, де штатна чисельність служби не перевищує двох осіб, обов'язки керівника служби покладаються на старшого судового розпорядника.
2.6. Судові розпорядники призначаються на посаду та звільняються з посади керівником апарату суду.
2.7. На посаду судового розпорядника призначається особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем підготовки не нижче молодшого спеціаліста.
На посаду старшого судового розпорядника призначається особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче бакалавра.
На посаду завідувача сектору, начальника відділу служби судових розпорядників призначається особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем підготовки спеціаліста або магістра та стаж роботи на державній службі не менше трьох років.
2.8. У своїй діяльності судові розпорядники керуються Законом України "Про судоустрій і статус суддів", вимогами процесуального закону, відповідними правилами та інструкціями, розпорядженнями голови суду та головуючого в судовому засіданні.
2.9. Правовий статус судових розпорядників визначається Законом України "Про державну службу". Умови оплати праці, матеріально-побутового, медичного, санаторно-курортного і транспортного забезпечення судових розпорядників визначаються на засадах, що встановлені для відповідної категорії працівників апаратів центральних та місцевих органів виконавчої влади.
2.10. Посадові обов'язки та повноваження судових розпорядників визначаються цим Положенням, положенням про відповідний структурний підрозділ апарату суду, а також посадовими інструкціями, які затверджуються керівником апарату суду.
2.11. Судові розпорядники забезпечуються форменим одягом, зразки якого затверджуються Головою Державної судової адміністрації України за погодженням із Радою суддів України.
3. Основні завдання служби
3.1. Основними завданнями служби є забезпечення:
додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил;
виконання учасниками судового процесу та іншими особами, які перебувають в залі судового засідання, розпоряджень головуючого в судовому засіданні.
4. Керівник служби
4.1. Керівник служби організовує роботу служби, вносить пропозиції голові суду, керівнику апарату суду щодо поліпшення умов, удосконалення форм і методів роботи судових розпорядників, забезпечення належної взаємодії з правоохоронними органами та працівниками апарату суду.
5. Права та обов'язки судових розпорядників
5.1. Судові розпорядники мають право:
за дорученням головуючого робити зауваження учасникам судового процесу та іншим особам, присутнім у залі судового засідання, в разі порушення ними встановлених правил або невиконання розпоряджень головуючого в судовому засіданні, вимагати від таких осіб додержання порядку та вживати відповідних заходів щодо усунення порушень;
звертатися до працівників правоохоронних органів у випадках порушень громадського порядку у приміщенні суду та з метою затримання осіб, які чинять протиправні дії;
видаляти з приміщення суду та зали судового засідання за розпорядженням голови суду, або головуючого судді осіб, які відмовляються виконувати їх законні вимоги, проявляють неповагу до суду, порушують громадський порядок у приміщенні суду та процесуальний порядок здійснення судочинства тощо;
складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 1853 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
5.2. Судові розпорядники зобов'язані:
забезпечувати додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил; забезпечувати виконання учасниками судового процесу та особами, які присутні в залі судового засідання, розпоряджень судді або головуючого судді, а в разі необхідності - взаємодію зі спеціальними підрозділами органів Міністерства внутрішніх справ України, іншими правоохоронними органами;
забезпечувати належний стан залу судового засідання чи приміщення, в якому планується проведення виїзного засідання, підготовку його до слухання справи і доповідати про готовність головуючому;
визначати з урахуванням кількості місць конкретні місця розміщення та можливу кількість осіб, які можуть бути присутні в залі судового засідання;
оголошувати про вхід суду до залу судового засідання і вихід з нього та пропонувати всім присутнім встати;
запрошувати за розпорядженням головуючого до залу судового засідання свідків, експертів, перекладачів та інших учасників судового процесу, приводити їх до присяги;
за розпорядженням головуючого приймати від учасників судового процесу документи, докази та інші матеріали, що стосуються розгляду справи, і передавати їх;
забезпечувати дотримання вимог процесуального законодавства з метою обмеження спілкування свідків, які вже були допитані судом, із тими свідками, яких суд ще не допитав;
забезпечувати виконання вимог процесуального законодавства щодо проведення закритого судового засідання та вживати заходів до обмеження входу до залу судового засідання сторонніх осіб;
забезпечувати координацію діяльності щодо доставки в судове засідання підсудних, які тримаються під вартою;
виконувати інші розпорядження головуючого щодо забезпечення належних умов для проведення судового засідання.
5.3. Судові розпорядники не повинні допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби чи заподіяти шкоду підприємствам, установам, організаціям і громадянам, принизити їх честь та гідність, а також вчинення інших неправомірних дій.
5.4. Судові розпорядники у випадку невиконання чи неналежного виконання своїх посадових обов'язків несуть відповідальність згідно із законодавством України.
6. Організаційне забезпечення діяльності служби
6.1. Загальне керівництво та організаційне забезпечення діяльності служби здійснює ДСА України.
6.2. Організаційне забезпечення діяльності служби у Верховному Суді України, вищих спеціалізованих та апеляційних судах здійснює ДСА України, а у місцевих судах – територіальні управління.
6.3. З метою належної організації роботи служби ДСА України в межах повноважень:
надає практичну та методичну допомогу щодо застосування відповідних нормативно-правових актів з питань діяльності служби;
контролює виконання службою вимог законодавства України, а також аналізує практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства у відповідних сферах;
видає нормативно-правові акти, що стосуються діяльності служби;
здійснює заходи організаційного характеру, спрямовані на підвищення ефективності роботи служби;
забезпечує належні умови для підвищення кваліфікації судових розпорядників;
вживає заходів щодо забезпечення служби форменим одягом, а також необхідною методичною і нормативно-правовою літературою;
впроваджує сучасні форми та методи роботи в діяльність служби;
вживає інші заходи організаційного характеру, передбачені законодавством України.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом керівника апарату
Яготинського районного суду
Київської область
«11» листопада 2010 р. № 78
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО КАНЦЕЛЯРІЮ ЯГОТИНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Канцелярія є самостійним структурним підрозділом Яготинського районного суду Київської області .
1.2.Канцелярія як структурний підрозділ районного суду створюється та ліквідується начальником територіального управління ДСА в Київській області за поданням керівника апарату районного суду та за погодженням з голову районного суду.
1.3.Канцелярія суду підпорядковується безпосередньо керівнику апарату Яготинського районного суду Київської області.
1.4. У своїй роботі канцелярія районного суду керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, процесуальними та іншими кодексами України, законами України «Про судоустрій та статус суддів», «Про державну службу», «Про боротьбу з корупцією» та іншими законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, актами законодавства та нормативно-правовими документами, що регламентують діяльність судових органів та державної служби, Положення про Державну судову адміністрацію України, Положення про територіальні управління ДСА, постановами колегій, наказами, інструкціями та рекомендаціями Державної судової адміністрації, постановами територіального управління ДСА, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням та Правилами внутрішнього трудового розпорядку роботи та регламентом роботи Яготинського районного суду Київської області.
1.4. КЕРІВНИЦТВО КАНЦЕЛЯРІЇ
1.4.1. Канцелярію суду очолює старший секретаря Яготинського районного суду, призначений на посаду наказом керівника апарату Яготинського районного суду.
1.4.2. Старший секретар організовує та забезпечує належну роботу канцелярії суду.
1.4.3. Працівники канцелярії суду призначаються на посаду та звільняються з посади наказом керівника апарату Яготинського районного суду Київської області.
П. СТРУКТУРА КАНЦЕЛЯРІЇ СУДУ
2.1. Склад і штатну кількість канцелярії суду затверджує начальник територіального управління ДСА в Київській області за поданням керівника апарату Яготинського районного суду Київської області та за погодженням з головою Яготинського районного суду Київської області.
2.2. До складу канцелярії входять: старший секретар суду – одна штатна одиниця, секретарі суду – дві статні одиниці, секретарі судових засідань – чотири штатні одиниці, архіваріус суду – одна штатна одиниця.
2.3. Посадові обов»язки працівників канцелярії суду, затверджуються наказом керівника апарату суду.
2.4.Обов»язки між працівниками канцелярії суду розподіляються старшим секретарем суду, відповідно до посадових обов»язків, затверджених наказом керівника апарату Яготинського районного суду.
Ш. ЗАДАЧІ І ФУНКЦІЇ КАНЦЕЛЯРІЇ СУДУ
3.1. Організація діловодства в суді:
- ведення діловодства в районному суді;
- забезпечення своєчасної обробки кореспонденції, що надходить і надсилається, її доставка за призначенням;
- робота з реєстрації, обліку, збереженню і передачі документів поточного діловодства;
- звернення до виконання та контроль за виконанням судових рішень у справах всіх категорій;
- формування справ і їхня здача на збереження;
- впровадження нових технологічних процесів роботи з документами, удосконалення автоматизованих систем і технологій.
3.2. Забезпечення єдиного порядку документаційного обігу районного суду:
- пошук і підготовка інструктивних і довідкових матеріалів, необхідних для організації діловодства в районному суді та впровадження їх на практиці;
- методичне керівництво діловодством суду, контроль за правильним формуванням, збереженням і здачею в строк справ ;
- розробка й організація заходів щодо поліпшення діяльності канцелярії;
- виконання копіювальних робіт.
3.3. Контроль за виконанням документів і підготовкою документів до передачі в архів суду:
- контроль за термінами передачі справ до канцелярії суду та їх правильним оформленням;
- контроль за термінами звернення до виконання судових рішень по всіх категоріях справ та їх правильним оформленням;
- контроль за виконання документів та їх правильним оформленням;
- впровадження заходів щодо захисту інформації, що складає державну та службову таємницю;
- складання звітів, довідок, відомостей за результатами роботи суду;
- розробка пропозицій по виконавській дисципліні.
ІУ. ПРАВА КАНЦЕЛЯРІЇ СУДУ
4.1. Канцелярія має право:
4.1.1. Давати вказівки працівникам апарату суду з питань, що відносяться до компетенції канцелярії і випливають із функцій, що перераховані в дійсному положенні;
4.1.2. Вимагати та одержувати від працівників апарату суду матеріали, необхідні для здійснення діяльності канцелярії суду;
4.1.3. Вимагати надання звітів та інформації про виконання документів, доручень і рішень;
4.1.4. Повертати виконавцям документи і вимагати їхньої доробки у випадку порушення правил діловодства;
4.1.5.Вносити пропозиції керівнику апарату суду про залучення до матеріальної і дисциплінарної відповідальності посадових осіб за недотримання вимог Інструкції з діловодства;
4.1.6. Давати роз»яснення і рекомендації з питань що входять у компетенцію канцелярії.
4.2. Старший секретар суду також має право:
4.2.1. Підписувати документи, в межах своєї компетенції;
4.2.2. Вносити пропозиції керівникові апарату суду щодо покращення умов, удосконалення форс і методів роботи канцелярії суду, забезпечення належної взаємодії з працівниками апарату суду, а також щодо покращення роботи суду в цілому;
4.2.3. Отримувати від працівників апарату суду необхідну інформацію для виконання своїх завдань та обов»язків;
4.2.4. Вносити пропозиції керівникові апарату про переміщення працівників канцелярії, їх заохочення за успішну роботу, а також пропозиції про накладення дисциплінарного стягнення на працівника, що порушує трудову дисципліну.
У.ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ КАНЦЕЛЯРІЇ СУДУ
5.1. Відповідальність за належне і своєчасне виконання задач і функцій, передбачених дійсним положенням несе старший секретар суду.
5.2. На старшого секретаря суду покладається персональна відповідальність за:
5.2.1. Організацію діяльності канцелярії по виконанню покладених на неї задач і функцій;
5.2.2.Організацію оперативної і якісної підготовки і оформлення документів, ведення діловодства, згідно з діючими правилами й інструкціями;
5.2.3.Збереження прийнятих у роботу документів, справ, матеріалів;
5.2.4. Дотримання працівниками канцелярії суду трудової та виробничої дисципліни;
5.2.5. Забезпечення збереженості майна, що знаходиться в канцелярії та дотримання правил пожежної безпеки;
5.2.6.Відповідність документів виданих канцелярією суду нормами чинного законодавства.
5.3. Відповідальність працівників канцелярії суду встановлюється їхніми посадовими обов»язками.
УІ.ВЗАЄМОДІЯ КАНЦЕЛЯРІЇ СУДУ ЗА СВОЮЄ ДІЯЛЬНІСТЮ
6.1. З усіма працівниками апарату суду з питань:
- ведення діловодства;
- передачі кореспонденції вхідної та вихідної, справ, матеріалів;
- заповнення обліково-статистичних карток по справах всіх категорій;
- передачі закінчених провадженням справ до канцелярії суду;
- відповідності документів у судових справах, правильності їх оформлення;
- звернення до виконання судових рішень по всіх категоріях справа;
- підготовки та складання статистичної звітності про роботу суду;
- підготовки та передачі справ, нарядів, журналів, картотек до архіву суду;
- одержання та видачі документів, що підлягають копіюванню та розмноженню;
- видачі копій судових рішень, копій документів , записів, виписок, довідок з матеріалів справ всіх категорій;
- ознайомлення з матеріалами справ учасників судового розгляду;
- інформаційного-технічного забезпечення.
УП.ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
7.1. При виявленні невідповідності будь-якого пункту цього Положення реальному стану справ у канцелярії районного суду старший секретар суду має звернутися до керівника апарату суду із заявкою про внесення змін у Положення.
7.2. Внесена пропозиція розглядається керівником апарату суду протягом 1 місяця від дня подачі заявки. За результатами розгляду виноситься рішення: прийняти зміни чи доповнення; відправити на доопрацювання (із зазначенням терміну); відмовити у прийнятті внесеної пропозиції (з наданням обґрунтованої відмови в письмовому вигляді).
7.3. Внесення змін і доповнень у положення затверджується керівником апарату районного суду.
ЗАСТУПНИК КЕРІВНИКА
АПАРАТУ РАЙОННОГО СУДУ О.А.РОЙКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом голови Яготинського
районного суду Київської області
№ 11/од від 25 лютого 2015 р.
ПОРЯДОК
передачі суддям, головуючим по справах, судових справ, матеріалів та
кореспонденції, що стосується розгляду конкретної судової справи
у Яготинському районному суді Київської області
1. Позовні заяви, адміністративні позови, заяви, скарги, справи, матеріали, інші
передбачені процесуальним законодавством України процесуальні документи реєструються АСДС (автоматизована система документообігу суду) у день надходження та опрацьовується старшим секретарем суду.
2. На кожен процесуальний документ, що може бути предметом судового розгляду
та надійшов до суду вперше, секретар суду на підставі інформації, що міститься в реєстраційній картці, заводить ОСК (обліково-статистичну картку) та автоматично формує номер провадження у суді, який складається з індексу, порядкового номера, літерного індексу та двох останніх цифр поточного року.
3. Внесення інформації до ОСК здійснюється помічником судді, головуючого по
даній справі, після повернення справи до канцелярії - секретарем суду.
4. Визначення судді (судді-доповідача чи колегії суддів) для розгляду конкретної
справи здійснюється секретарем суду відповідно до процесуального законодавства України та Положення про АСДС.
5. На кожному провадженні у правому верхньому куті секретарем суду
зазначаються прізвище та ініціали судді-доповідача, якому таке провадження передається.
6. Після завершення автоматичного розподілу судових справ (матеріалів) справи
передаються головуючому судді (судді-доповідачу) секретарем суду для розгляду в той же день через АСДС, де після прийняття суддею справи автоматично відображається дата прийняття справи в реєстрі судових справ і матеріалів.
7. Відмова судді від отримання розподіленої в установленому порядку судової
справи не допускається.
8. Не підлягають автоматичному розподілу, а передаються раніше визначеному
судді судові справи:
- які надійшли до районного суду для вирішення питання про їх об»єднання у порядку, визначеному частиною другою ст..334 КПК України;
- зустрічні позови та позови третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору у судовій справі, у якій відкрито провадження;
- у разі роз»єднання (виділення) судових справ виділена в окреме провадження судова справа реєструється як така, що надійшла вперше, та передається судді, яким ухвалено рішення про роз»єднання кількох поєднаних в одному провадженні вимог у самостійні провадження чи виділення в окреме провадження.
9. Судові справи, що надійшли з судів апеляційної або касаційної інстанцій після
скасування ухвал, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи (крім ухвал про закриття провадження), а також які не перешкоджають подальшому розгляду судової справи, не підлягають автоматичному розподілу, а передаються старшим секретарем тим суддям, ухвалу яких скасовано чи у провадженні яких перебувала або перебуває судова справа.
10. Раніше визначеному у судовій справі судді-доповідачу передаються також:
- судові справи, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового
судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення;
- судові справи про перегляд заочного рішення;
- справи, пов'язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368 - 373,
378 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 259 - 264, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, статтею 535 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
- клопотання про вирішення питання, пов»язаного з виконанням вироку, у справах,
які розглянуті районним судом;
- матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже
здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому ч.2 ст.334 КПК.
11. Повторний автоматичний розподіл судових справ здійснюється у порядку,
встановленому Положенням про АСДС, з урахуванням особливостей автоматизованого розподілу документів, затверджених рішенням зборів суддів.
12. Передача судових справ здійснюється після проведення повторного
автоматичного розподілу судових справ здійснюється відповідно до даного Порядку.
13. За 30 хвилин до закінчення робочого дня, секретарем суду формуються та
роздруковуються реєстри судових справ і матеріалів на кожного суддю (суддю-доповідача) окремо, в яких суддя головуючий ставить підпис про отримання судової справи, матеріалу.
14. Кореспонденція, що стосується розгляду конкретної справи, після її реєстрації
передається судді (судді-доповідачу), у провадженні якого перебуває справа(матеріал) старшим секретарем суду через АСДС, де після прийняття суддею кореспонденції формується дата в реєстрі вхідної кореспонденції..
15. За 30 хвилин до закінчення робочого дня, старшим секретарем суду формується
реєстр вхідної кореспонденції, де проставляється підпис судді про отримання відповідної кореспонденції.
16. Інформація про рух справи вноситься до АСДС у день ухвалення відповідного
судового рішення (відкриття провадження у справі, зупинення провадження у справі тощо) помічником судді або проведення певних дій у справі (направлення справи до суду апеляційної чи касаційної інстанції тощо) – старшим секретарем суду, видача виконавчого документа після набрання судового рішення законної сили – секретарем суду.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом керівника
аппарату суду №
від
ПОРЯДОК
ЗВЕРНЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КАНЦЕЛЯРІЇ ТА АРХІВУ
ЯГОТИНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цим Порядком визначені загальні правила організації роботи канцелярії суду, а саме порядку приймання та реєстрації вхідної кореспонденції, в тому числі засобами комп»ютерної техніки, порядку роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, діловодства за зверненнями громадян, порядком ознайомлення громадян зі справами та порядком видачі копій документів, які знаходяться як в провадження суду так і в архіві районного суду.
1.2. Даний Порядок є обов»язковим для працівників канцелярії та всіх працівників суду. Працівники канцелярії суду зобов»язані дотримуватись вимог встановлено Порядку, є відповідальними за збереження процесуальних та інших документів, а також за нерозголошення інформації, що міститься в них.
Вразі втрати документу невідкладно повідомляється керівнику апарату суду та складається акт, який передається голові суду для відповідного реагування в установленому порядку.
Обов»язки, права і відповідальність працівників канцелярії суду визначаються їх посадовими інструкціями, що затверджуються керівником апарату суду.
За порушення вимог встановленого Порядку працівник канцелярії суду притягується до відповідальності в порядку, установленому чинним законодавством України.
1.3. У разі звільнення працівника, а також у разі його відпустки, відрядження, чи тривалої відсутності з різних причин, усі одержані ним для виконання службові документи за вказівкою керівника апарату суду, погодженою з головою суду, передаються особі, яка його заміщає, про що складається відповідний акт.
1.4. Приймання судових справ, заяв, позовних заяв, скарг та інших документів їх реєстрація проводиться працівниками канцелярії суду щоденно.
В разі виникнення непередбачених ситуація (знеструмлення мережі, виході з ладу програми ДЗС,Ю комп»ютерного обладнані більше чим на добу та інш…) прийом документів проводиться канцелярією суду у визначені за погодженням з головою суду, дні.
Ознайомлення з матеріалами судових справ здійснюється протягом усього робочого дня.
1.5. Приймання громадян у суді здійснюється згідно з законодавством України про звернення громадян та Правилами внутрішнього розпорядку суду, які затверджуються головою суду, відповідно до яких встановлений слідуючи графік приймання громадян:
Голова суду - вівторок, четвер з 10 до 14 години;
Заступник голови суду – середа, п»ятниця з 10 до 14 години;
Керівник апарату суду – щоденно з 10 до 14 години.
1.6. Прокурори, адвокати, інші учасники кримінального, адміністративного і цивільного процесу, особи, які мають право за своїм службовим становищем витребовувати судові справи мають право звертатись з відповідними клопотанням щоденно протягом усього робочого дня.
1.7. Викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства і розглядаються в порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян" реєструються в журналі вхідної кореспонденції за індексом першої літери прізвища заявника з дотриманням правил, визначених пунктами 2.1, 2.2 та 2.6 даного Порядку.
1.8. Після реєстрації в журналі вхідної кореспонденції діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм
власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою
Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 348 ( 348-97-п ), із
змінами., керівником апарату суду.
2. ПОРЯДОК ПРИЙМАННЯ ТА РЕЄСТРАЦІЇ СУДОВИХ СПРАВ
ТА КОРЕСПОНДЕНЦІЇ СУДУ
2.1. Усі судові справи та кореспонденція, у тому числі документи, надіслані електронною поштою, факсимільним зв'язком, а також телеграми, що надходять до суду, приймаються, опрацьовуються працівниками канцелярії суду (старшим секретарем суду)
та під підпис передаються за призначенням працівниками апарату суду відповідно до обов'язків.
Робота з електронною поштою визначається відповідною Інструкцією про порядок використання електронної пошти в центральному апараті Державної судової адміністрації України, територіальних управліннях державної судової адміністрації та
судах загальної юрисдикції . Якщо після отримання документів електронною поштою до суду надходять ці ж документи на паперових носіях, останні передаються виконавцям у порядку, встановленому цією Інструкцією, та зберігаються разом із
документами, отриманими електронною поштою.
2.2. Працівник апарату суду – старший секретар суду , на якого Посадовою інструкцією покладено обов'язки щодо приймання судових справ і кореспонденції, у день їх надходження перевіряє цілісність пакетів та конвертів і відповідність їх адресування, з дотриманням установлених правил безпеки розкриває пакети й конверти, перевіряє
відповідність вкладень до опису (наявність додатків до документа), проставляє на правому нижньому чи іншому вільному від тексту місці супровідного листа до судової справи (матеріалу), першої сторінки листа чи іншого документа реєстраційний штамп суду, у якому зазначає дату надходження матеріалу в суд і реєстраційний номер згідно з журналом реєстрації вхідної кореспонденції .
Конверти (пакети), у яких надходять документи, приєднуються до одержаних документів. У разі одержання матеріалів у пошкодженій упаковці, а також якщо при відкритті конверта (пакета) виявлено відсутність будь-якого документа чи додатка до нього, про це складається акт (додаток 2) у двох примірниках, один примірник
якого надсилається відправнику, а другий - долучається до одержаних матеріалів і передається разом з ним для розгляду за належністю.
При подачі громадян особисто позовних заяв, скарг, заяв працівник канцелярії суду перевіряє наявність вказаних у додатку документів, в разі їх відсутності вправі відмовити у їх прийнятті, до усунення встановлених недоліків.
2.3. Прийняття судових справ і вхідної кореспонденції від кур'єра (кур'єром) здійснюється за пред'явлення документа, що посвідчує його особу та належність до організації-відправника (одержувача). У разі відсутності такого документа судові справи,
кореспонденція від нього (ним) не приймаються.
2.4. Не підлягають реєстрації, а передаються для долучення до справ з відміткою про дату одержання їх судом:
а) судові повістки, повернуті суду за неврученням адресату;
б) розписки про одержання копій обвинувальних висновків, скарг, судових повісток.
Кореспонденція особистого характеру передається адресату без реєстрації. Не реєструються рекламні повідомлення, плакати, вітальні листи, запрошення, а також повернена (як помилково надіслана судом) кореспонденція.
Помилково доставлена суду кореспонденція пересилається за належністю разом із супровідним листом за підписом голови суду чи його заступника.
2.5. Скарги приватного обвинувачення, позовні заяви, заяви та скарги невідкладно реєструються старшим секретарем суду в журналі реєстрації вхідної кореспонденції та передається для реєстрації у відповідну канцелярію на обліково-статистичну картку, проводиться автоматичний розподіл справи, працівником канцелярії суду, відповідно до наданих дозволів в програмі ДЗС, після чого передається за призначенням для попереднього розгляду чи розгляду по суті.
Поштова кореспонденція, яка отримується кур»єром, невідкладно передається старшому секретаря суду, відповідальному за реєстрацію кореспонденції, який перевіряє, чи цьому суду адресований документ та наявність додатків, указаних у документах.
2.6. Особа, яка подала матеріали чи документ до суду, управі представити додаткову копію матеріалів (документа), на першій сторінці яких на її прохання проставляється штамп суду "Отримано", зазначаються дата отримання матеріалів (документа), посада і прізвище особи, яка прийняла матеріали (документ), після чого копія повертається.
2.7. Документи з питань діяльності суду, які не стосуються розгляду справ, реєструються та передаються керівництву в день надходження двічі на день. Документи з позначкою "Терміново" передаються протягом години.
2.8. Після попереднього розгляду документа керівництвом і призначення виконавця в той самий день документ повертається до працівника апарату суду, який здійснював його реєстрацію, для реєстрації резолюції. До журналу реєстрації вхідної кореспонденції
вносяться відомості про зміст і дату накладення резолюції, прізвище та ініціали виконавця, термін виконання, дата передачі
документа виконавцеві.
2.9. Документи для розгляду (виконання) від одного виконавця до іншого передаються тільки на підставі письмової вказівки керівництва, яким здійснювалися розгляд документа та накладення резолюції. Передача документів відбувається з внесенням до журналу реєстрації вхідної кореспонденції відповідних даних про передачу.
Якщо в резолюції вказано декілька виконавців, то перший з них є відповідальним за виконання документа, якому в установленому порядку передається документ, співвиконавцям передаються копії або фотокопії документа, про що робиться відповідна відмітка на резолюції.
2.10. Відповідь на виконаний документ підписується керівником, яким було накладено резолюцію, або особою, яка на той час виконувала його обов'язки. Відповідь у необхідній кількості примірників передається для відправлення адресатам.
Після вирішення порушених у документі питань відповідальний виконавець у лівому нижньому куті першої сторінки документа робить відмітку про його виконання або додає супровідну записку, у якій указує, як вирішено питання: надано відповідь, прийнято рішення тощо, проставляє дату фактичного виконання, номер справи за номенклатурою справ суду, до якої необхідно долучити документ, завіряє його своїм підписом.
Один примірник відповіді залишається в суді та візується виконавцями або відповідальним виконавцем. Цей примірник відповіді також може бути підписаний керівництвом.
Виконаний документ разом із завізованою виконавцями копією відповіді підшивається до відповідної справи за номенклатурою справ суду або передається за призначенням. Якщо керівництвом суду не підписано примірник відповіді, зазначений в абзаці третьому цього підпункту, до виконаних документів долучається копія або
фотокопія підписаної керівником суду відповіді.
2.11. Облік і зберігання виконаних документів здійснюється працівниками апарату суду.
2.12. Закони та інші нормативно-правові акти після реєстрації в журналі реєстрації вхідної кореспонденції передаються голові суду, а за його резолюцією - для подальшого опрацювання (кодифікації).
3. РЕЄСТРАЦІЯ ТА ОБЛІК СУДОВИХ СПРАВ І МАТЕРІАЛІВ
3.1. Після реєстрації, але не пізніше наступного робочого дня, усі судові справи та матеріали, що надійшли до суду і підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства, передаються для реєстрації у
відповідних обліково-статистичних картках чи реєстраційних журналах та алфавітних покажчиках.
У разі, коли до суду надходять у незначній кількості документи з грифом "Для службового користування", то такі документи реєструються у загальному порядку, при цьому в журналі реєстрації вхідної кореспонденції та відповідній обліково-статистичній картці до реєстраційного номера документа додається позначка "ДСК".
Указані документи долучаються до матеріалів відповідної справи. На справі робиться позначка "ДСК".
У зв»язку з автоматизованим (комп'ютерним ведення в суді реєстрації та обліку забезпечується процедура формування інформаційних запитів на вимогу учасників судового процесу.
Ведення обліково-статистичних карток, журналів та алфавітних покажчиків у паперовому вигляді в цьому разі не здійснюється.
Реєстраційні журнали та обліково-статистичні картки виготовляються електронним способом із застосуванням реєстраційних даних документів, що зберігаються у системі комп'ютерного діловодства суду.
Процедура ведення журналу полягає у роздруковуванні списків реквізитів документів і підшивку їх у спеціальну теку.
Форма щоденного списку при друкуванні журналів за допомогою програмного засобу повинна відповідати таким вимогам:
- у заголовній частині списку відповідати формі заголовку відповідного реєстраційного журналу;
- додатково в правій верхній частині заголовка повинна бути вказана дата друкування списку;
- у кінці списку в правому нижньому куті повинно бути зазначене прізвище відповідального за роздруковування і його підпис;
- таблична частина повинна повністю відповідати найменуванню й розташуванню граф, передбачених відповідним додатком до Інструкції з діловодства в місцевих загнальних судах.
При цьому в табличну частину може бути додана графа з порядковим номером запису в поточному списку.
Роздруковування проводиться не пізніше наступного дня від дати введення інформації, що роздруковується. Після друкування відповідальний працівник повинен підписати списки в зазначеному місці та підшити в теку.
Обліково-статистичні картки у справах, у яких закінчено провадження, роздруковуються у кінці календарного року та передаються до архіву суду в установленому Інструкцією з діловодства в загальних місцевих судах.
порядку.
При автоматизованій реєстрації формується банк реєстраційних даних. Користувач повинен мати можливість одержати інформацію за всіма реквізитами реєстрації та про точне місцезнаходження документа або судової справи, матеріалу в суді.
Вимоги щодо захисту даних інформаційної системи наводяться в технічному завданні на створення програмно-технологічного
комплексу.
3.2. Кримінальні справи та матеріали, що підлягають розгляду у порядку кримінального судочинства, реєструються у відповідних обліково-статистичних картках, а також в алфавітних покажчиках
кримінальних справ.
3.2.1. Кримінальна справа з обвинувальним висновком, справа про застосування примусових заходів медичного характеру, скарга потерпілого про притягнення до кримінальної відповідальності в порядку приватного обвинувачення реєструються в обліково-статистичній картці на кримінальну справу, скаргу
приватного обвинувачення та в алфавітному покажчику кримінальних справ .
На судову справу щодо декількох осіб обліково-статистична
картка на кримінальну справу, скаргу приватного обвинувачення
заводиться у відповідній кількості примірників під одним номером,
які скріплюються,
3.2.2. Справа про застосування примусових заходів виховного
характеру до неповнолітньої особи реєструється в
обліково-статистичній картці на справу щодо неповнолітнього, до
якого застосовуються примусові заходи виховного характеру , та в алфавітному покажчику кримінальних справ
У разі надходження до суду справи щодо кількох неповнолітніх застосовуються правила, зазначені в абзаці другому пункту 3.2.1.
Якщо до суду надійшла справа, у якій складено обвинувальний висновок щодо однієї з осіб, а стосовно іншої - постанову про закриття справи та застосування примусових заходів виховного характеру, заповнюються обліково-статистичні картки для
відповідних категорій справ . Справі присвоюється номер кримінальної справи
3.2.3. Справа з постановою прокурора або слідчого за згодою прокурора про направлення справи до суду для вирішення питання про звільнення від кримінальної відповідальності або про закриття справи у зв'язку із закінченням строків давності (у справах з невстановленими особами, які вчинили злочин) реєструється в обліково-статистичній картці на справу щодо звільнення особи від кримінальної відповідальності та в алфавітному покажчику кримінальних справ.
Якщо в суд надійшла кримінальна справа щодо невстановленої особи, що вчинила злочин, для вирішення питання про її закриття у зв'язку із закінченням строків давності в пункті "Прізвище" обліково-статистичної картки на справу щодо звільнення особи від
кримінальної відповідальності робиться запис "Невстановлена особа", а в пункті "Інші відмітки" зазначаються номер кримінальної справи, наданий органом досудового слідства, та коротка фабула злочину. Запис про такі кримінальні справи вноситься і до алфавітного покажчика кримінальних справ: у спеціально пристосованому розділі "Невстановлені особи».
У разі надходження до суду справи, у якій щодо однієї з осіб складено обвинувальний висновок, а стосовно інших - постанову про закриття справи і застосування примусових заходів виховного характеру чи постанову щодо вирішення питання про звільнення від кримінальної відповідальності, заповнюються обліково-статистичні
картки для відповідних категорій справ . Справі присвоюється номер кримінальної справи,
3.2.4. Справи за поданнями органу дізнання, слідчого, прокурора (про застосування заходів безпеки, продовження строків тримання під вартою, проведення обшуку, огляду житла чи іншого володіння особи, проведення виїмки документів, що становлять державну та/або банківську таємницю, проведення виїмки документів
виконавчого провадження, вилучення оригіналів фінансово-господарських та бухгалтерських документів, примусової виїмки з житла чи іншого володіння особи, направлення обвинуваченого на стаціонарну експертизу, проведення позапланової
виїзної ревізії тощо), скарги на їх дії та рішення (про відмову в застосуванні заходів безпеки або про їх скасування, відмову в порушенні кримінальної справи тощо) реєструються в обліково-статистичних картках на справу за поданням органу
дізнання, слідчого, прокурора або скаргою на їх дії та алфавітному покажчику кримінальних справ. Не реєструються в такому порядку скарги, які розглядаються під час попереднього розгляду або під час розгляду кримінальної справи в суді, а долучаються до матеріалів справи.
3.2.5. Подання, заява, клопотання, що надійшли до суду в порядку виконання судових рішень у кримінальних справах (про звільнення від відбування покарання у зв'язку із закінченням іспитового строку, скасування звільнення від відбування покарання з випробуванням, звільнення від покарання жінок, які мають дитину
віком до 7 років, у зв'язку із закінченням іспитового строку, направлення для відбування покарання жінок, які мають дитину віком до 7 років, у зв'язку із закінченням іспитового строку, скасування звільнення від відбування покарання жінок, які мають дитину віком до 7 років, звільнення від відбування покарання вагітних жінок, жінок, які мають дитину віком до 3 років, звільнення жінки від покарання, заміна покарання більш м'яким згідно з частиною 4 статті 83 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ), скасування звільнення від відбування покарання жінок, які мають дитину віком до 3 років, умовно-дострокове звільнення від відбування покарання, заміну невідбутої частини покарання більш м'яким, звільнення від покарання через хворобу, застосування примусового лікування до засудженого, який є алкогольно або наркотично залежним, припинення примусового лікування до засуджених, які є алкогольно або
наркотично залежними, звільнення від відбування покарання у зв'язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку, заміна штрафу громадськими роботами, виправних робіт штрафом, обмеження волі, позбавлення волі службовим обмеженням, позбавлення волі триманням у дисциплінарному батальйоні, зняття
судимості, застосування амністії, скасування або зміну примусових заходів медичного характеру, приведення вироку у відповідність новому закону, який звільняє від покарання або пом'якшує його, тощо), справа на виконання Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі"
(про встановлення, припинення адміністративного нагляду, застосування обмежень, зміну обсягу обмежень особам, яким установлено адміністративний нагляд, тощо) реєструються в обліково-статистичних картках на справу в порядку виконання
судових рішень у кримінальних справах та в алфавітному покажчику справ у порядку виконання судових рішень у кримінальних справах . В алфавітному покажчику справ у
порядку виконання судових рішень у кримінальних справах відображаються дані про кожну особу, стосовно якої розглядаються клопотання, заява, подання.
3.3. Цивільні справи, позовні заяви, заяви про видачу судового наказу, заяви окремого провадження, повернуті на новий судовий розгляд кримінальні справи, у яких вироки скасовані в частині цивільного позову, та інші заяви, що розглядаються в
порядку цивільного судочинства, реєструються в день надходження до суду у відповідних обліково-статистичних картках, реєстраційних журналах, а також в алфавітному покажчику цивільних справ .
3.3.1. Заява про видачу судового наказу реєструється в обліково-статистичній картці на цивільну справу (наказне провадження) , заява про скасування
судового наказу реєструється в обліково-статистичній картці на заяву про скасування судового наказу . Цивільна справа, позовна заява реєструється в обліково-статистичній картці на цивільну справу (позовне провадження) , заява про перегляд заочного рішення реєструється в обліково-статистичній картці на заяву про перегляд заочного рішення , заява окремого провадження реєструється в обліково-статистичній картці на цивільну справу (окреме провадження) та у відповідному томі алфавітного покажчика цивільних справ.
3.3. 2. Заява про забезпечення позову, доказів у цивільних справах реєструється в журналі обліку заяв про забезпечення позову, доказів у цивільних справах та в алфавітному покажчику цивільних справ.Уцьому журналі та алфавітному покажчику реєструються заяви, що надійшли до подання позовної заяви.
3.3.3. Заява про перегляд у зв'язку з нововиявленими обставинами рішення або ухвали суду, судового наказу в цивільній справі, що набрали законної сили, реєструється в обліково-статистичній картці на заяву про перегляд рішення
(ухвали, судового наказу) в цивільних справах за нововиявленими обставинами та в алфавітному покажчику цивільних справ.
У разі скасування судового рішення за нововиявленими обставинами облік і перереєстрація справи виконуються в загальному порядку.
3.3.4. Клопотання про надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду та клопотання про визнання рішення іноземного суду, що не підлягає примусовому виконанню, реєструються в обліково-статистичній картці на справу про визнання та виконання рішень іноземних судів в Україні та в алфавітному покажчику цивільних справ.
3.3.5. Заяви про відновлення втраченого судового провадження реєструються в обліково-статистичній картці на заяву про відновлення втраченого судового провадження.
3.3.6. Подання державних виконавців, заяви та клопотання сторін виконавчого провадження та державних виконавців реєструються в журналі обліку подань, заяв і клопотань у порядку виконання судових рішень у цивільних справах і в алфавітному покажчику цивільних справ.
3.3.7. Скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби реєструються в журналі обліку скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи
державної виконавчої служби.
3.4. Адміністративні справи, позовні заяви, що розглядаються в порядку адміністративного судочинства, реєструються у відповідній обліково-статистичній картці та в алфавітному покажчику адміністративних справ.
3.4.1. Адміністративна справа, позовна заява, подання про проведення позапланової перевірки, звернення органу внутрішніх справ, органу охорони державного кордону або Служби безпеки України про примусове видворення з України іноземця або особи без громадянства реєструються в день надходження до суду в обліково-статистичній картці на адміністративну справу та алфавітному покажчику
адміністративних справ.
3.4.2. Заява про забезпечення позову, доказів в адміністративних справах реєструється в журналі обліку заяв про забезпечення позову, доказів у адміністративних справах та в алфавітному покажчику адміністративних справ.
3.4.3. Заява про перегляд у зв'язку з нововиявленими обставинами постанови або ухвали суду в адміністративній справі, що набрали законної сили, реєструється в обліково-статистичній картці на заяву про перегляд постанови (ухвали) вадміністративних
справах за нововиявленими обставинами та в алфавітному покажчику адміністративних справ
3.4.4. Подання державних виконавців, заяви та клопотання сторін виконавчого провадження та державних виконавців реєструються в журналі обліку подань, заяв і клопотань у порядку виконання судових рішень у адміністративних справах і в алфавітному покажчику адміністративних справ.
3.5. Матеріали про адміністративне правопорушення, а також подання щодо застосування конфіскації предметів реєструються в обліково-статистичній картці на справу про адміністративне правопорушення та в алфавітному покажчику справ про адміністративні правопорушення .
Заяви та клопотання про скорочення строку позбавлення спеціального права (керування транспортним засобом чи річковим маломірним судном, полювання); подання державної виконавчої служби про накладення арешту на рахунки правопорушників, на яких органами, уповноваженими розглядати справи про адміністративні правопорушення накладено адміністративне стягнення у вигляді
штрафу; подання кримінально-виконавчої інспекції про заміну адміністративного стягнення та інші подання реєструється в обліково-статистичній картці на справу в порядку виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення та в алфавітному покажчику справ про адміністративні правопорушення
3.6. Справа про направлення особи, яка зловживає спиртними напоями або наркотичними засобами (алкоголіка чи наркомана), на примусове лікування до спеціалізованого лікувального закладу чи спеціалізованих лікувально-виховних закладів органів охорони здоров'я, дострокове припинення їх лікування чи продовження строку лікування тощо реєструється в обліково-статистичній картці на справу про направлення на примусове лікування до спеціалізованого лікувального чи лікувально-виховного закладу та в алфавітному покажчику справ про направлення на
примусове лікування до спеціалізованих лікувальних чи лікувально-виховних закладів .
Заяви лікаря-психіатра про проведення психіатричного огляду особи в примусовому порядку, про надання особі психіатричної амбулаторної допомоги без її усвідомленої згоди або без згоди її законного представника, про продовження надання такої допомоги в примусовому порядку, якщо вона необхідна понад шість місяців,
заяви психіатричного закладу про госпіталізацію особи до психіатричного закладу в примусовому порядку, про продовження госпіталізації в примусовому порядку тощо не реєструються в такому порядку, оскільки це цивільні справи, що розглядаються в порядку окремого провадження.
3.7. Не реєструються в окремих обліково-статистичних картках апеляції, апеляційні та касаційні скарги, апеляційні та касаційні подання на вироки, рішення, ухвали (постанови), окремі ухвали (постанови) суду. Про надходження таких документів до суду робляться записи у відповідних обліково-статистичних картках і реєстраційних журналах.
3.8. Реєстрації та обліку судових справ у суді проводиться по слідуючим індексам:
"1" - кримінальні справи, справи про застосування примусових заходів медичного характеру, скарги потерпілих про притягнення до кримінальної відповідальності,
"1-н" - справи про застосування до неповнолітніх примусових
заходів виховного характеру;
"1-п" - справи з постановою прокурора, слідчого за згодою прокурора щодо вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності або для вирішення питання щодо невстановлених осіб, про закриття провадження у справі у зв'язку із закінченням строків давності;
"2" - цивільні справи позовного провадження, позовні заяви;
"2-а" - адміністративні справи, адміністративні позови;
"2-в" - заяви про відновлення втраченого судового провадження;
"2-з" - заяви про забезпечення позову, доказів у цивільних справах до подання позовної заяви;
"2-к" - справи про визнання та виконання рішень іноземних судів в Україні;
"2-н" - цивільні справи наказного провадження, заяви про видачу судового наказу;
"2-о" - цивільні справи окремого провадження, заяви окремого провадження;
"2-п" - заяви про перегляд заочного рішення;
"2-с" - заяви про скасування судового наказу;
"3" - матеріали про адміністративні правопорушення;
"3-в" - подання в порядку виконання справ про адміністративні правопорушення;
"4" - справи за поданнями органу дізнання, слідчого, прокурора та скарги на їх дії та рішення;
"4-с" - скарги на дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, що розглядаються в порядку цивільного судочинства;
"5" - справи щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень у кримінальних справах;
"6" - справи щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень у цивільних справах (клопотання про скасування рішень третейського суду чи міжнародного комерційного арбітражу, клопотання про видачу виконавчих листів за рішенням третейського суду, заяви про видачу дублікатів виконавчих листів чи судових
наказів);
"6-а" - справи щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень у адміністративних справах;
"7" - справи про направлення на примусове лікування до спеціалізованого лікувального або лікувально-виховного закладу особи, яка зловживає спиртними напоями або наркотичними засобами (алкоголіків і наркоманів);
"8" - заяви про перегляд у зв'язку з нововиявленими обставинами рішення, ухвали суду чи судового наказу, що набрали законної сили, у цивільних справах.
"8-а" - заяви про перегляд у зв'язку з нововиявленими обставинами постанови або ухвали суду, що набрали законної сили, у адміністративних справах.
У разі відсутності відповідного індексу при реєстрації інших
матеріалів використовується номер справи за номенклатурою справ
суду.
3.9.Після закінчення календарного року обліково-статистичні картки на справи, що не розглянуті по суті, перереєстровуються у хронологічному порядку їх надходження в суд із зазначенням на них нового порядкового номера.
Переоформлені обліково-статистичні картки переставляються в картотеку наступного року. Після перенесення карток на всі нерозглянуті справи минулого року продовжується порядкова реєстрація справ і матеріалів, що надходять.
Перереєстрація нерозглянутих справ і матеріалів, які обліковуються в реєстраційних журналах (справи за заявами про вжиття запобіжних заходів до пред'явлення позову в цивільних справах, за поданнями і клопотаннями в порядку виконання судових рішень у цивільних справах), полягає в перепису в хронологічному
порядку в реєстраційний журнал наступного календарного року всіх нерозглянутих справ і матеріалів з новими порядковими номерами.
При цьому в реєстраційний журнал попереднього року вноситься запис про новий номер перереєстрованої справи, матеріалу, що були нерозглянуті станом на кінець року.
3.10 Судові справи (матеріали), що надійшли з апеляційної чи касаційної інстанцій на повторний судовий розгляд після скасування судового рішення, цивільні справи після скасування заочного рішення чи судового наказу, а також кримінальні справи, що
надійшли повторно від прокуратури, реєструються як такі, що надійшли вперше. Кожній з них присвоюється новий реєстраційний номер і заповнюється нова обліково-статистична картка на судову справу (матеріал), у відповідному алфавітному покажчику до попереднього запису додається відмітка про новий номер судової
справи (матеріалу).
3.11 У разі виділення кримінальної справи в окреме провадження, роз'єднання позовів у цивільній справі в самостійні провадження нова судова справа реєструється як така, що надійшла до суду в день постановлення відповідного процесуального документа
(постанови, ухвали) суду. Їй присвоюється новий номер у порядку черговостівідповідної обліково-статистичної картки
3.12 У разі об'єднання судових справ в одну їй присвоюється номер тієї з об'єднаних справ, яка надійшла до суду першою .
3.13 Після реєстрації всі справи і матеріали, що підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства, передаються суддям .
Передавання справ і матеріалів судді здійснюється під підпис у контрольному журналі судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді. Такий журнал ведеться окремо щодо кожного судді.
3.14 Після закінчення календарного року всі нерозглянуті судові справи і матеріали перереєстровуються у новому журналі судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді, наступного року за новими номерами, про що вносяться записи у
відповідні графи журналу минулого року.
4. ПРИЙМАННЯ Й ОБЛІК АПЕЛЯЦІЙ, АПЕЛЯЦІЙНИХ СКАРГ, КАСАЦІЙНИХ
СКАРГ ТА КАСАЦІЙНИХ ПОДАНЬ НА СУДОВІ РІШЕННЯ
4.1. Апеляції на вирок, який не набрав законної сили, постанову про застосування чи незастосування примусових заходів виховного чи медичного характеру, ухвалу (постанову) про закриття кримінальної справи або про направлення справи на додаткове розслідування, досудове слідство, окрему ухвалу (постанову) чи іншу постанову суду в кримінальній справі, що надійшли в суд, реєструються у журналі реєстрації вхідної кореспонденції та в журналі обліку апеляцій, апеляційних і касаційних скарг та касаційних подань прокурора в кримінальних справах .
Про надходження апеляції робиться запис у відповідній обліково-статистичній картці. На першій сторінці апеляції проставляється штамп вхідної кореспонденції із зазначенням дати надходження документа в суд та реєстраційного номера документа. У
такому самому порядку реєструються заперечення на апеляції, апеляційні скарги, що надійшли до суду.
4.2.Не пізніше наступного дня після надходження в суд апеляція передається головуючому у справі, який перевіряє додержання особою, яка подала апеляцію, вимог Кримінально-процесуального кодексу України щодо змісту апеляції.
4.2.1. У разі винесення головуючим у справі постанови про залишення апеляції без руху у зв'язку з невиконанням особою, яка подала апеляцію, вимог Кримінально-процесуального кодексу України щодо змісту апеляції копія постанови про залишення апеляції без руху не пізніше наступного робочого дня надсилається особі, яка подала апеляцію, рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про його одержання.
4.2.2. Якщо особою, яка подала апеляцію, дотримано вимоги закону щодо змісту апеляції, а також у разі усунення порушення вимог закону щодо змісту апеляції відповідно до постанови про залишення апеляції без руху за вказівкою головуючого у справі особам, інтересів яких стосується апеляція, невідкладно надсилається повідомлення про надходження апеляції. Засудженому, який тримається під вартою, надсилаються через адміністрацію слідчого ізолятора повідомлення про надходження
апеляції та її копія з роз'ясненням права протягом п'яти діб з часу вручення цих документів подати свої заперечення на апеляцію.
На дошці оголошення суду розміщується оголошення про надходження апеляції. В оголошенні зазначаються номер справи, прізвище та ініціали засудженого, від кого (статус учасника/учасників процесу, у необхідних випадках - прізвище та ініціали) надійшла апеляція. У разі надходження апеляцій від інших учасників процесу після розміщення оголошення на дошці оголошення суду зміст оголошення може відповідно уточнюватися. Допускається розміщення в одному оголошенні
інформації про надходження апеляцій у кількох кримінальних
справах.
4.2.3. Постанова про залишення апеляції без руху залишається у судді до остаточного вирішення питання про її прийняття.
4.2.4. Копія постанови про визнання апеляції такою, що не підлягає розгляду з мотивів невиконання особою, яка подала апеляцію, виконання вимог закону, зазначених у постанові про залишення апеляції без руху, не пізніше наступного робочого дня після її винесення надсилається особі, яка подала апеляцію, рекомендованим поштовим відправленням із зворотною розпискою про його одержання. У разі надходження скарги на постанову суду про визнання апеляції такою, що не підлягає розгляду, скарга реєструється в загальному порядку і за вказівкою головуючого разом із справою надсилається в апеляційній суд, про що повідомляється особа, яка подала апеляцію.
4.3. Усі апеляційні скарги після їх надходження в цивільній чи адміністративній справі реєструються в журналі реєстрації вхідної кореспонденції та в журналі обліку заяв про апеляційне оскарження, апеляційних і касаційних скарг у цивільних чи
адміністративних справах . Про надходження апеляційної скарги робиться запис у відповідній обліково-статистичній картці. На першій сторінці заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної скарги проставляється штамп вхідної кореспонденції із зазначенням дати надходження документа до суду та реєстраційного номера документа. Після надходження в суд усіх апеляційних скарг у цивільній чи адміністративній справі або через три дні після закінчення строку на подання апеляційної скарги вони разом зі справою надсилаються до апеляційного суду. Апеляційні скарги, що надійшли після цього, не пізніше наступного робочого дня після
їхнього надходження надсилаються до апеляційного суду.
4.4. Касаційні скарги на судові рішення в кримінальній справі, що надійшли в місцевий суд, повертаються особам, які їх подали, із супровідним листом за підписом судді, який головував у суді першої інстанції, чи голови суду. У супровідному листі
дається роз'яснення порядку касаційного оскарження, унесення касаційного подання.
У журналі обліку апеляцій, апеляційних і касаційних скарг та касаційних подань прокурора в кримінальних справах робиться запис про повернення касаційної скарги, а все листування з цього питання підшивається до матеріалів відповідної кримінальної справи.
4.5.Про оскарження в порядку касаційного провадження судових рішень у цивільних чи адміністративних справах робиться запис у відповідній обліково-статистичній картці.
5. ПОРЯДОК ВИДАЧІ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ СУДОВИХ СПРАВ ТА
КОПІЙ ДОКУМЕНТІВ
5.1. Відповідно до вимог чинного законодавства особи, які беруть участь у справі, мають право ознайомитися з матеріалами цивільних, адміністративних, кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення.
5.2. Справи для ознайомлення видаються апаратом суду:
прокуророві (після пред'явлення службового посвідчення);
адвокатам, які беруть участь у розгляді справ (після пред'явлення Свідоцтва на право зайняття адвокатською діяльністю та ордера виданого відповідним адвокатським об'єднанням, або угоди чи доручення юридичної особи, виданого адвокату, який не є членом адвокатського об'єднання);
іншим учасникам кримінального, адміністративного і цивільного процесу, а також особам, які брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їх права та обов'язки (після пред'явлення документа, що посвідчує особу: паспорта, службового посвідчення,
пенсійного посвідчення тощо, та, в необхідних випадках, доручення представника).
Особам, які мають право витребування справ за службовим становищем, але не пов'язаним з розглядом справи, останні видаються тільки на підставі відповідної письмової вимоги, на якій накладається резолюція голови суду, після пред'явлення службового посвідчення.
Ознайомлення з матеріалами справи проводиться виключно в приміщенні суду та в присутності працівника апарату суду.
Факт ознайомлення зі справою фіксується працівником апарату суду вчиненням на третій сторінці обкладинки справи (у довідковому листі) запису про те, хто і коли ознайомлювався зі справою. Інші відомості зазначаються в журналі обліку видачі судових справ для ознайомлення.
Видача справ для проведення аналізів, узагальнень і з іншою метою, що не пов'язані з розглядом справ, також проводиться на письмовий запит відповідної установи за письмовим розпорядженням голови суду чи його заступника.
5.3. Особи, зазначені у пункті 5.2 Порядку мають право знайомитися з матеріалами цивільних, адміністративних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення протягом усього робочого дня апарату суду.
5.4. Особа, яка одержує справу для ознайомлення, розписується в журналі видачі справ для ознайомлення , де вказуються число, місяць, рік, година видачі. Ознайомлення з матеріалами справи та протоколом судового засідання проходить у
встановленому відповідно до розпорядження голови суду місці.
У разі ознайомлення з матеріалами справи та протоколом судового засідання особи, яка знаходиться під вартою (підсудного або засудженого), відбуваються лише в спеціально відведеному місці приміщення суду, визначеному головою суду.
При поверненні справи після ознайомлення працівник апарату суду повинен ретельно перевірити наявність усіх матеріалів у справі, зазначити в журналі видачі
справ для ознайомлення час повернення справи та розписатися про її отримання. У разі виявлення нестачі документів, аркушів, їх пошкодження складається акт у двох примірниках, один з яких передається голові суду для вжиття відповідних заходів, другий долучається до справи.
5.5. Судові справи надсилаються поштою або розсильним (кур'єром) лише на письмову вимогу органів, яким законом надано право витребування справ і лише на підставі резолюції голови чи заступника голови суду.
Категорично забороняється надсилати іншим органам судові справи, провадження у яких не закінчено.
У разі надіслання справи за межі суду виготовляється копія судового рішення, яким закінчено розгляд справи, та зберігається в суді.
5.6. Копії документів, долучених до справи, завірені гербовою печаткою суду копії судових рішень, що набрали законної сили, та письмові довідки у справах видаються працівниками апарату суду або архіваріусами за письмовою заявою відповідно до
процесуального законодавства після реєстрації копій у журналі видачі копій судових документів, та в разі потреби, після сплати судового збору, протягом десяти днів з дня подачи відповідної заяви, за виключенням випадків «термінового» виконання.
5.7. Копії вироків, рішень, ухвал, постанов у справах повинні бути підписані та скріплені гербовою печаткою. У разі, якщо судове рішення не набрало законної сили, про це зазначається на копії, що видається.
На вимогу нотаріальних органів, Бюро технічної інвентаризації, Державної автомобільної інспекції МВС на копії рішення зазначається інформація про те, що оригінал судового рішення знаходиться в матеріалах судової справи.
Фотокопії з документів, на яких вже є підпис судді, підписуються працівником апарату суду, суддею та завіряються "мокрою" гербовою печаткою, якщо рішення суду набрало законної сили.
5.7.1. Копії судових рішень видаються особам, які відповідно до законодавства мають право на їх одержання. Якщо копія викладена на кількох аркушах, вони повинні бути прошнуровані і скріплені підписом працівника апарату суду та печаткою суду із зазначенням кількості зшитих аркушів.
5.7.2. Загальний та повний доступ до судових рішень визначається Порядком ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2006 N 740 ( 740-2006-п ) "Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень".
5.7.3. До копії судового рішення, у яке внесено зміни, обов'язково додається копія ухвали апеляційного (касаційного) суду, яким судове рішення змінено.
5.7.4. Особа, яка одержала копію, повинна розписатись в її одержанні. У разі надіслання копії документа поштою про це зазначається в справі та у відповідному журналі.
5.7.5. Копія вироку вручається засудженому або виправданому після проголошення вироку в строки, визначені кримінально-процесуальним законодавством. Якщо вирок викладено мовою, якою не володіє засуджений чи виправданий, йому повинен
бути вручений письмовий переклад вироку на його рідну мову або на мову, якою він володіє. Переклад робиться перекладачем і належить до судових витрат.
5.8. Видача справ з архіву для тимчасового користування здійснюється за заявою або відповідним запитом лише за резолюцією голови суду чи його заступника. Категорично забороняється видача справ, у яких не складено внутрішній опис.
Для видачі справ ведеться спеціальний журнал, у якому зазначаються дата видачі або надіслання справи, номер справи, мета видачі чи надіслання, одержувач, підпис про отримання справи або номер поштового відправлення, дата повернення архівної справи до суду. Одночасно робиться відмітка у відповідній обліково-статистичній картці.
Вимога про надіслання справи і копія супровідного листа зберігаються в контрольній теці до повернення справи до суду. Про повернення справи до суду робляться відмітки у відповідних обліково-статистичних картках і журналі.
5.9.Справи, що повертаються в архів після використання, перевіряються архіваріусом в присутності особи, яка їх повертає. У разі виявлення нестачі документів, аркушів, їх пошкодження комісією у складі керівника апарату суду, секретаря суду,
архіваріуса складається акт у двох примірниках, один з яких передається голові суду для вжиття відповідних заходів, другий залишається в архіві суду.
5.10. Передача судових справ і справ за номенклатурою справ
суду на державне зберігання здійснюється в порядку, передбаченому
чинним законодавством України.