flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи Яготинського Районного суду Київської області у 2019 році

04 лютого 2020, 15:09

   На виконання плану роботи на 2019 рік було проведено аналіз обліково-статистичної роботи Яготинського районного суду Київської області у 2019 році на основні нарядів, журналів та ін.

  Забезпечене належне ведення судового діловодства відповідно до Інструкції з діловодства  у місцевих загальних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, що визначає порядок організації та діяльності органів судової влади та встановлює правила ведення діловодства у судах і регламентує порядок роботи з документами з моменту їх надходження чи створення в суді до знищення в установленому порядку або передачі до державної архівної установи та ведеться  державною мовою.

  Для групування документів у справи, їх систематизацію, облік   введено в дію з 01 січня 2019 року Номенклатуру справ Яготинського районного суду на 2019 рік.

   При формуванні номенклатури на 2019 рік забезпечено логічну побудову документу, враховано внесення всіх необхідних нарядів, передбачених чинним законодавством з зазначенням термінів зберігання у відповідності з Переліком судових справ, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання документів та  нарядів.

   Відповідно до даної Номенклатури забезпечено ведення журналів, нарядів, всі прошнуровані, пронумеровані та затверджені підписом голови суду та печаткою суду.

   Забезпечене  дотримання норм Закону України «Про доступ до судових рішень» шляхом своєчасного направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень.   Всі судові рішення після проставлення цифрового підпису суддями, головуючими  по справах, формуються у відповідні папки та направляються щоденно до Реєстру судових рішень. Забезпечено контроль за  дотриманням строків проставлення набрання судовими рішеннями законної сили в ЄДРСР.

   Звернення громадян, що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, розглядаються в порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян", а після реєстрації в АСДС діловодство за ними ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 348.

    В 2019 року звернень, скарг на роботу суду не було.

  Звернення до виконання судових рішень здійснюється з урахуванням положень Закону України "Про виконавче провадження", а також інших актів законодавства  апаратом суду.

   Виконавчі документи, що надсилаються судом на адресу органів державної виконавчої служби, відповідають вимогам, установленим ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження" та формуються в програмі КП Д-3.

  Організація роботи архіву Яготинського районного суду проводиться відповідно вимог Інструкції про порядок передання до архіву місцевого суду, зберігання в ньому, відбору справ на знищення по закінченню строків зберігання, затвердженої наказом ДСА № 16 від 15.12.2011 року, з врахуванням Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, затверджених Наказом Державного комітету архівів України № 16 від 16.03.2001 року.                

   Забезпечено передачу закінчених провадженням справ, матеріалів, документів, нарядів, картотек, а також проведено відбір судових справ, документів, матеріалів, нарядів,  строки зберігання яких закінчились, підготовлено до знищення та знищено, складені та затверджені Акти.

   Проведена робота по упорядкуванню архіву суду, а саме  складені в повному обсязі та затверджені в державному архіві описи справ постійного зберігання станом на 2019 рік починаючи з 1943 року. Під контролем перебуває  робота по формуванню описів справ тривалого зберігання.

  Одним із питань організації діловодства в суді є доступ до інформації. Велика кількість інформації, що наявна в суді, згідно із законодавством є вільнодоступною. Однак право на отримання інформації обмежене в частині звернення із запитами, на які поширюється дії процесуального законодавства.  Така інформація надається за резолюцією голови суду, судді головуючого по справі.

 

   Забезпечено у суді дотримання Порядку роботи із запитами на отримання публічної інформації  відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у суді та внутрішньоорганізаційних документів суду.

   У  2019 року  на виконанні було 10 запитів про доступ до публічної інформації, з яких всі виконані, надана запитувана інформація. 

   З метою підвищення рівня доступу громадян до інформації на веб-сайті суду систематично розміщуються новини щодо роботи суду, усі розділи наповнювались актуальними інформаційними  матеріалами.

   Основними завданнями обліково-статистичної роботи Яготинського районного суду являється здійснення повного та всебічного обліку, розгляду та звернення до виконання судових справ по всіх категоріях справ як суду  І інстанції, формування та аналіз статистичної звітності, забезпечення об’єктивності, оперативності та цілісності інформації щодо діяльності суду.

   Обліково-статистична робота у Яготинському районному суді здійснюється відповідно до вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 26.11.2010 № 188 (зі змінами), Інструкції з діловодства  у місцевих загальних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

   Первинний облік документів, забезпечення збору інформації щодо розгляду справ у суді, основні показники здійснення судочинства, формування статистичної інформації та складання звітності в суді покладається на канцелярію.

   Ведення документообігу у суді відбувається з використанням комп’ютерної програми «Д-3» . За допомогою наявної інформації у базі даних КП «Д-3» та генератора звітів оперативно відслідковуються типові помилки, які трапляються під час заповнення обліково-статистичних карток, автоматично формуються статистичні звіти та отримується необхідна обліково-статистична інформація.

   В суді наявна мережа, що  задовольняє роботу програми Д-3 . Реєстрація всіх документів, судових справ, проваджень, відбувається через програму Д-3 з дотриманням вимог Інструкції з діловодства, Положення про автоматизовану систему документообігу на обліково-статистичні картки після реєстрації справ, позовних заяв, заяв та матеріалів на основні  вхідної реєстраційної картки працівниками апарату суду в день їх надходження.

   Всі судові справи розподіляються суддям програмою Д-3 відповідальними працівниками суду, затверджені наказом керівника апарату суду, відповідно до затверджених Засад використання автоматизованої системи документообігу в районному суді  та передаються головуючому судді в програмі Д-3 в день їх реєстрації.

   Програма Д-3 постійно оновлюється, всі оновлення встановлені.

   Перереєстрація залишків судових справ відбулася з дотриманням вимог Інструкції з діловодства та Положення про автоматизовану програму Д-3. 

   Під особливим контролем перебуває питання дотримання єдиного унікального номера судових справ, як при реєстрації та і при перереєстрації судових справ.

   Статистична звітність про роботу районного суду (форми  1-мзс, 1-л, 10)  щоквартально проводиться в програмі  Д-3 та направляється до ТУ ДСА Київської області у строки передбачені нормативно-процесуальними документами.  

   За даними судової статистики у 2019 році в Яготинському районному суді знаходилось на розгляді  2836  справ і матеріалів.

   Зміни в порівнянні з минулим звітним періодом відбуваються за видами судочинства. Так, у 2019 році до районного суду надійшло більше  матеріалів  цивільного судочинства. Зменшилась кількість справ, що розглядаються в порядку адміністративного судочинства. Серед оскаржених судових рішень  переважають справи  цивільного судочинства.

 

   Упродовж 2019 року районним судом  розглянуто 2,3  тис. справ і матеріалів (82.4 відсоткі від загальної кількості, що знаходилися на розгляді в суді. 

   Майже половину справ, що перебували на розгляді суду становлять справи цивільного судочинства.

   Серед цивільних справ переважають справи позовного провадження - 70,1 відсотків, справи про видачу та скасування судового наказу становлять майже  11 відсотків,  справ, що розглядається за правилами окремого провадження -  65  .

   У провадженні районного суду в 2019 році перебувало 36 справ адміністративного судочинства.

   Серед адміністративних справ, що розглядалися районним  судом у звітному періоді, переважають справи зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки  88.9 відсотки.

   На розгляді районного суду у 2019 році знаходилось 93 кримінальних проваджень. Слід зазначити, що обсяг справ і матеріалів кримінального провадження у структурі справ, що перебували на розгляді в районному суді у звітному періоді становить майже 3.3  відсотки.

   В провадженні  слідчих суддів районного суду  у 2019 році перебувало 564 клопотань слідчих, прокурорів та інших осіб, з яких розглянуто 552, або  97.8 відсотки . Серед розглянути майже 90 відсотків задоволено.

   У 2019 році в судів перебувало на розгляді  626   справ про адміністративні правопорушення.

   Кількість осіб стосовно яких розглянуто справи становить 495 , з них щодо 153 осіб справи закрито. У зв'язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення закрито стосовно 104  осіб.

    Загалом до адміністративної відповідальності притягнуто 331 особа.

  Аналіз скасованих та змінених судових рішень у звітному періоді показує, що якість розгляду районним судами залишається високою 1.1 відсотки скасованих та змінених апеляційними судами вироків, рішень, постанов, ухвал від загальної кількості рішень ухвалених судом  першої інстанції у звітному періоді.

   За 2019 рік районним судом було видано на виконання 1101 документ на загальну суду 5090663 грн.

   У Яготинському районному суді постійно проводиться робота, спрямована на покращення стану ведення обліково-статистичних карток. Надається практична допомога працівникам апарату суду, які безпосередньо несуть відповідальність за внесення даних в обліково-статистичні картки, а саме проводяться навчання з наданням роз’яснень щодо внесення даних до КП «Д-3». Окрім того, проводяться  заняття з помічниками суддів, секретаря суду на яких аналізуються помилки, допущені під час заповнення обліково-статистичних карток.

   На офіційному сайті суду постійно оновлюється інформація щодо статистичних даних , а також інша корисна інформація.

   Щоквартально та щорічно складаються  плани роботи суду, де зазначаються основні заходи щодо організаційного забезпечення роботи суду, статистичної, аналітичної роботи, роботи щодо кадрового забезпечення, інформаційної роботи, що забезпечують працездатність та належний організаційний рівень найважливіших ділянок роботи суду, сприяють підвищенню ефективності та  оперативності здійснення правосуддя.
 По закінченню планового періоду проводиться аналіз виконання плану роботи та складається звіт про роботу суду за вказаний період, виконання плану роботи, пропозиції щодо шляхів вирішення виявлених проблемних питань та поліпшення роботи суду в цілому.       

   Звіт складається по всіх напрямках роботи суду, а саме: загальне діловодство; кадрова робота, функціонування програми Д-3;  щодо підвищення кваліфікації, робота пов»язана з узагальненням судової роботи; судова  статистика, матеріально-технічне забезпечення, охорона праці,  ведення веб-сторінки суду, доступ  до публічної інформації.

   Звіт по виконанню плану роботи заслуховується на оперативній нараді суддів та працівників апарату суду та проводиться оцінювання роботи суду.

   З початку року було підготовлено та проведено 11 оперативних нарад працівників апарату суду,  із запрошенням суддів районного суду.

   Кадрова робота у Яготинському  районному суді проводиться з дотриманням вимог Конституції України, законів України “Про судоустрій і статус суддів”, “Про державну службу” та інших нормативно-правових актів, які регламентують проходження державної служби в судових органах, Кодексу законів про працю та Методичних рекомендацій щодо ведення обліку кадрів і кадрового діловодства в місцевих та апеляційних судах загальної юрисдикції.

 

  Штат Яготинського районного суду складають: 4 судді,  12  державних службовців, 4 працівники патронатної служби, 1 працівник обслуговуючого персоналу, 2 робітники.  На даний час в суді наявна вакантна посада судді.

 

   Ведення особових справ здійснюється на підставі Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади» від 25 травня 1998 р. № 731.

 Щорічно розробляються та затверджуються плани-графіки проведення занять з підвищення  ділової кваліфікації працівників апарату суду де опрацьовуються нормативні документи, що регламентують роботу суду по всіх напрямках, де велика увага приділена саме обліково-статистичній роботі, законодавча база щодо проходження державної служби, антикорупційне законодавство, зміни в чинному законодавстві та оновлення програми Д-3.

   З огляду на викладене вище, можна зробити висновок, що протягом 2019 року обліково-статистична робота та й робота суду в цілому у Яготинському районному суді велась на належному рівні та здійснювалась відповідно до нормативно-правових документів.

   Разом з тим, з  метою  покращення належної організації роботи суду (обліково-статистичної, аналітичної роботи) та поліпшення якості складання звітності суду продовжувати:

  • щорічно та піврічно  аналізувати стан обліково-статистичної роботи районного суду, стан здійснення правосуддя та дані судової статистики, узагальнювати інформацію щодо достовірності заповнення ОСК по всіх категоріях справ;
  • щоквартально проводити звірки повноти заповнення обліково-статистичних карток по всіх категоріях справ;

 

  • включати в плани роботи суду проведення занять, під час яких аналізуються основні помилки, обліково-статистичної роботи в суді;

 

  • на протязі року проводити заняття з працівниками апарату  з питань ведення обліково-статистичної роботи за допомогою КП «Д-3»:  з кримінальних справ, цивільних та адміністративних справ, справ про адміністративні правопорушення та справ, матеріалів інших категорій на яких вирішувати основні проблемні питання, які виникають при роботі, що суттєво впливає на покращення роботи суду.

 

                 КЕРІВНИК АПАРАТУ СУДУ                               В.І.СЕЛЕДЦОВА